Przejdź do strony PZU

PZU Zgłoszenie szkody ogniowej

pzu zgłoszenie szkody ogniowej w mieszkaniu

Pożar mieszkania to wyjątkowo stresująca sytuacja. Dlatego PZU stara się uprościć procedury związane ze zgłaszaniem szkody, a następnie jej likwidacją.

Sposoby zgłaszania

Szkodę w PZU można zgłosić na kilka sposobów. Jednym z najwygodniejszych jest zgłoszenie telefoniczne na infolinię pod numerem 801 102 102 lub 22 566 55 55. Są one czynne w trybie 24/7, dzięki czemu szkodę można zgłosić o dowolnej porze.

Kolejnym sposobem na zgłoszenie szkody jest formularz internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela. Jego wypełnienie jest bardzo proste i ogranicza się do przesłania podstawowych informacji. Dokumentację można przesłać także poprzez e-mail lub tradycyjną pocztą na adres:

Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU SA)

al. Jana Pawła II 24,

00-133 Warszawa

Potrzebne dokumenty

W przypadku, gdy doszło do szkody ogniowej, należy skompletować i przedstawić szereg dokumentów:

  • dokument potwierdzający tytuł własności mienia, które uległo uszkodzeniu;

  • notatka lub inny dokument potwierdzający interwencję służb ratunkowych (np. straży pożarnej czy policji). Dokument nie jest wymagany, jeżeli takiej interwencji nie było;

  • wykaz uszkodzonego mienia, wraz z wartością w dniu powstania szkody oraz rokiem kupna przedmiotu;

Dodatkowa wiedza

Poszkodowany może uzyskać odszkodowanie za pożar w swoim mieszkaniu w momencie, gdy posiada odpowiednią polisę. Co jednak w momencie, gdy poszkodowany nie jest ubezpieczony? Również można uzyskać odszkodowanie za straty, ale tylko w określonym przypadku. Gdy znany jest sprawca pożaru. Jeżeli posiada on polisę oc — można uzyskać pieniądze od jego ubezpieczyciela. Jeżeli sprawca nie posiada stosownej polisy, można bezpośrednio od niego domagać się zapłaty za zniszczenia.

Średnia ocena: 4.29

Czytaj także

PZU zgłoszenie szkody - jaką metodę wybrać?

W przypadku, gdy szkoda dotyczy ubezpieczenia grupowego, należy się skontaktować z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami w naszej firmie. W PZU zgłoszenie szkody jest szybkie, a wypłata należnych środków następuje w ciągu 30 dni od momentu zgłoszenia szkody.

Zgłoszenie szkody PZU - O jakie informacje prosi ubezpieczyciel

Aby ubezpieczyciel mógł przyjąć zgłoszenie szkody, potrzebuje kilku informacji. Dzięki temu może później przeprowadzić skuteczną likwidację szkody. Jakie to informacje? Jak wygląda zgłoszenie szkody i czego wymaga PZU. Sprawdzisz to w poniższym artykule.