Przejdź do strony Generali

Generali zgłoszenie szkody majątkowej

Generali zgłoszenie szkody na mieniu i w majątku

Generali swoim klientom proponuje polisy ubezpieczające dom, mieszkanie czy też inne nieruchomości.

Klienci chcący zgłosić szkodę na własnym mieniu mają podobne możliwości jak osoby zgłaszające inne szkody. Często najwygodniejszym sposobem jest skontaktowanie się z infolinią Generali pod nr 913 913 913. Konsultanci pracują w godzinach 8-18 od poniedziałku do piątku.

Innym łatwym sposobem jest przesłanie zgłoszenia przez formularz na stronie internetowej ubezpieczyciela. Zawiera on szereg szczegółowych pytań dotyczących zdarzenia i jego uczestników. Dalej z ubezpieczycielem można kontaktować się wysyłając e-maile na adres [email protected].

Dokumenty można przesłać także na adres siedziby głównej towarzystwa:

Budynek Marynarska Point

ul. Postępu 15B

02-676 Warszawa

Potrzebne dokumenty

Niezależnie od sposobu zgłoszenia szkody, każdy poszkodowany musi dostarczyć kilku niezbędnych dokumentów. Najważniejszy jest w tym przypadku numer polisy. Należy go przygotować i podać podczas zgłaszania

Ważne są także takie dokumenty jak:

  • akt własności lub umowa najmu
  • dokumenty potwierdzające wartość zniszczonych rzeczy

Podczas zgłaszania należy także przedstawić okoliczności zniszczenia mienia. Warto dokładnie opisać co się stało i jaka jest skala zniszczeń. Można również dołączyć zdjęcia. Są one bowiem bezpośrednim odwzorowaniem wszystkich szkód i pozwalają także na ich późniejszą analizę.

Cenne informacje

Zawsze w przypadku szkody majątkowej — niezależnie od tego, czy doszło do uszkodzenia nieruchomości, czy jednej z ubezpieczonych rzeczy — konieczne są oględziny. Do czasu przyjazdu rzeczoznawcy zniszczeń nie należy naprawiać. Należy jedynie tak zabezpieczyć miejsce zdarzenia, aby dana szkoda się nie pogłębiała. Dokładnie o to, co możesz zrobić, a czego lepiej unikać zapytaj konsultanta podczas zgłaszania szkody.

Jak wyglądają same oględziny? Rzeczoznawca na kilka dni przed wizytą uzgadnia termin i godzinę. Podczas oględzin ekspert dokładnie ogląda uszkodzenia i je fotografuje. Spisuje także raport, na podstawie którego później sporządza kosztorys. Warto dokładnie wyjaśnić przyczyny uszkodzeń, a także ich rodzaj. Poszkodowany powinien także dokładnie wskazać wszystkie uszkodzenia. Wówczas nie dojdzie do przeoczenia, które może skutkować zaniżonym odszkodowaniem.

Średnia ocena: 4.39

Czytaj także

Allianz zgłoszenie szkody majątkowej

Allianz zgłoszenie szkody majątkowej – sprawdź, jak zgłosić uszkodzenie mieszkania lub domu poprzez pożar, zalanie, kradzież, huragan lub stłuczeniem szyb.